Tiszakécske Címere
X
X
Önkormányzat
Szervezeti Felépítés

A helyi önkormányzat a törvények keretei között, saját felelősségére, önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket. Az önkormányzat a közügyek intézése során kötelező és önként vállalt feladatokat lát el.

A helyi önkormányzat feladat- és hatásköreit a képviselő-testület gyakorolja.
A helyi képviselő-testületet a polgármester vezeti.


Képviselő-testület

Az önkormányzat képviselő-testületének tagjai:
a polgármester
8 fő egyéni választókerületi képviselő
3 fő képviselő kompenzációs listákról


A képviselő-testület döntéseit testületi ülésein hozza meg.


Az önkormányzat képviselő-testületének feladatköre szerteágazó.
Az önkormányzati ügyek szabályozása (rendeletalkotás), a helyi adófajták és annak mértékének meghatározása, az önkormányzati tulajdon tekintetében a tulajdonost megillető jogok gyakorlása is a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.


A képviselő-testület meghatározott szervei:
a polgármester
a képviselő-testület bizottságai
a Polgármesteri Hivatal
a jegyző
az önkormányzat társulásai


Polgármester

Az önkormányzat vezetője.
A polgármester feladata a képviselő-testülettel közösen a település irányítása.
Meghatározza a hivatal feladatait, előkészíti és végrehajtja a döntéseket. Megszervezi az önkormányzat munkarendjét.

Alpolgármester

Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el a feladatait.
Az alpolgármester feladata a polgármester helyettesítése, munkájának segítése.

Jegyző

A Polgármesteri Hivatal közigazgatási vezetője.
Feladata elsősorban az államigazgatási és az önkormányzati hatósági feladatok ellátása, a hatósági ügyekben való elsőfokú döntés meghozatala.
Igazgatási értelemben vezeti a helyi vagy közös önkormányzati hivatalt, szakmailag segíti a képviselő-testület és a polgármester munkáját.


Képviselő-testület bizottságai

A képviselő-testület bizottságainak jelentős szerepük van a döntések előkészítésben, a döntések végrehajtásának szervezésében és ellenőrzésében. Ezen kívül a képviselő-testület által átruházott hatáskörben döntést is hozhatnak.


Bizottságok:

Pénzügyi, Vagyonhasznosító és Településfejlesztési Bizottság (5fő)
Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság (5fő)
(amely a Települési Helyi Értéktár Bizottság is)
Szociális, Egészségügyi, Családvédelmi és Esélyegyenlőségi Bizottság (5fő)
Vagyonnyilatkozatot-kezelő és Összeférhetetlenségi Bizottság (3fő)

Polgármesteri Hivatal

A Polgármesteri Hivatal a következő szervezeti egységekre tagozódik:

1. Hatósági és Szervezési Osztály
A Hatósági és Szervezési Osztályt kapcsolt munkakörben az aljegyző vezeti.

Az osztályon belül három egység különül el:
1. Titkársági és Szervezési Csoport
2. Hatósági Csoport
3. Szociális Csoport

2. Pénzügyi Osztály
A Pénzügyi Osztály élén osztályvezető áll.

A Pénzügyi Osztályon belül két egység különül el:
1. Gazdálkodási Csoport
2. Adócsoport

Az egyes csoportok köztisztviselői közvetlenül az osztályvezető vezetése alatt látják el feladataikat.

Intézmények

Az önkormányzat irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek, vagy egyéb önkormányzati tulajdonú intézmények:

1. Tiszakécske Város Önkormányzatának Városgondnoksága
Székhelye: 6060 Tiszakécske, Fő út 32.

2. Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár
Székhely: 6060 Tiszakécske, Béke utca 134.

3. Városi óvodák és Bölcsőde
Székhelye: 6060 Tiszakécske, Béke utca 147.

4. Tiszakécskei Egyesített Szociális Intézmény
Székhelye: 6060 Tiszakécske, Vörösmarty utca 11.

5.Tiszakécske Városüzemeltetési Nonprofit Kft.
Székhelye: 6060 Tiszakécske, Kőrösi u. 2.

Belső ellenőrzés

A költségvetési szervnél a 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szerinti független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenységet ellátó személy.