X
X
Hírek
Koronavírus intézkedések 2020.03.15.
A koronavírus járvánnyal kapcsolatos helyi intézkedésekről az alábbiakban tájékoztatjuk a tisztelt tiszakécskei lakosokat.

A Tiszakécskei Polgármesteri Hivatal Tanácskozótermében március 15-én tartottak megbeszélést a koronavírus járvánnyal kapcsolatos helyi intézkedések tekintetében.

A megbeszélést Tiszakécske Város Önkormányzatának vezetője, Tóth János polgármester hívta össze, melyre meghívta Kovács Ernőt, Bács-Kiskun megye kormánymegbízottját, Petrezselyem Lászlót, a település alpolgármesterét, Gombosné Dr. Lipka Klaudiát, városunk jegyzőjét, Tóth Tibort, a helyi rendőrőrs parancsnokát és a városi intézmények vezetőit: Kis Ernőt (Városgondnokság), Szendreiné Kiss Juditot (Móricz Zsigmond Általános Iskola és Gimnázium), Bertalanné Badari Katalint (Városi Óvodák és Bölcsőde), Novákné Lovas Erzsébetet (Egyesített Szociális Intézmény és Egészségügyi Központ) és Aracs Esztert (Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár)

Tóth János, Tiszakécske város polgármestere a koronavírus járvány miatt kialakult veszélyhelyzet, az életbe lépett különleges jogrend és a 2020. március 13-án elhangzott kormányzati bejelentések alapján a következő intézkedéseket hozta meg: 


1. Tiszakécskei Polgármesteri Hivatal

Tisztelt Tiszakécskei Lakosok! A koronavírus kapcsán elrendelt országos veszélyhelyzet miatt – az Önök iránt érzett felelősség és a megelőző óvatosság jegyében – a Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás március 16 napjától (visszavonásig) szünetel.

Tisztelettel kérem Önöket, hogy ügyeiket az elkövetkezendő időszakban az alábbiak szerint szíveskedjenek intézni: Amennyiben van rá mód, kérem részesítsék előnyben az elektronikus ügyintézést.

Ehhez információkat a következő oldalon találnak: https://e-onkormanyzat.gov.hu

Beadványaikat postai úton is eljuttathatják részünkre az alábbi postacímre:
6060 Tiszakécske, Kőrösi u. 2.

Kérdéseiket az alábbi elérhetőségeken tehetik fel:
Központi elérhetőségek:
Telefon: 76/441-355,
E-mail: polh@tiszakecske.hu
Adócsoport elérhetőségei:
Telefon: 76/441-118,
E-mail: adocsoport@tiszakecske.hu

A Polgármesteri Hivatal munkatársai a csak személyesen intézhető, halaszthatatlan ügyekben a Polgármesteri Hivatalban minden hétköznap 8.00-9.00 óra között állnak rendelkezésre, melyhez kérem, hogy a Vásár utcai középső bejáratot szíveskedjenek használni.

Megértésüket és szíves együttműködésüket, türelmüket magam és valamennyi kollégám nevében előre is köszönöm! 


2. Bezárnak a Városi Óvodák és a Bölcsőde tagintézményei


Az intézmény lehetőséget biztosít az óvodai és bölcsődei fogadására azoknak a gyermekeknek, akiknek biztonságos elhelyezéséről a szülők nem tudnak gondoskodni.
Kérjük Önöket, hogy lehetőleg tartsák otthon gyermekeiket és csak rendkívül indokolt esetben vegyék igénybe az óvodai és bölcsődei ellátást.
Amennyiben feltétlenül szükséges a gyermek óvodai vagy bölcsődei elhelyezése, a szülő az óvoda, illetve a bölcsőde épületébe nem léphet be. A gyermekeket a kapuban az óvoda, illetve a bölcsőde dolgozója veszi át a szülőtől, illetve adja át a szülőnek távozáskor.
A Városi Óvodák és Bölcsőde főzőkonyhája március 16-án csak az óvodai, bölcsődei elhelyezést, illetve az iskolai kiscsoportos elhelyezést igénybe vevő gyermekek részére biztosít étkezést. 


3. Bezárnak az Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár intézményei

 (ide tartozik az Ókécskei Közösségi Ház és az Ókécskei Alkotóműhely is)

Arany János Művelődési Központ 6060 Tiszakécske, Béke utca 140.
Városi Könyvtár 6060 Tiszakécske, Kossuth Lajos utca 40.
Ókécskei Közösségi Ház 6060 Tiszakécske, Templom tér 6.

2020. március 16-tól március 31-ig tevékenységeit felfüggeszti, látogatókat nem fogad az Arany János Művelődésii központ és Városi Könyvtár!
Az intézményben működő csoportok nem működnek, a rendezvények elmaradnak!

Rendezvényeinkről további részletes tájékoztatást kérhetnek az intézmény vezetőjétől 0620-427-7917-es telefonszámon.

A Városi Könyvtárból kölcsönzött könyvek, és egyéb adathordozók, dokumentumok, valamint könyvtárközi kölcsönzéssel másik könyvtárból megkért könyvek visszaadásának határideje az intézmény újbóli megnyitását követően válnak esedékessé.


4. Lezárásra kerülnek a játszóterek


Nem megoldott a folyamatos fertőtlenítés.



5. Lezárásra kerül a piactéri csarnoképület


A keddi, pénteki és vasárnapi napokon a piactéren élelmiszer és tisztítószerek árusítása továbbra is engedélyezett, csak a csarnoképület zár be.

Kérjük az árusokat, hogy a zöldséget, gyümölcsöt és egyéb élelmiszereket átlátszó fóliával takarják le az árusításkor!


6. Egészségügyi Központ


Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a Rendelőintézetben (Egészségügyi Központ) az új koronavírus elleni küzdelem érdekében 2020. 03. 16.-tól az alábbi szabályok kerültek bevezetésre:

A háziorvosi rendeléseket csak sürgős esetben keressék fel.
Magas láz esetén elsődlegesen telefonos konzultáció szükséges a háziorvossal.
Amennyiben személyesen jelentkezik a rendelőben, a bejáratnál a hivatalos eljárásrend szerint kikérdezés történik, ennek eredményétől függően a mindenkor hivatalos eljárásrend szerint kerül ellátásban.
A rendszeresen szedett gyógyszerek felíratása lehetőleg telefonon történjen.
A szakrendelések működését, mivel nem sürgős feladatokat látnak el, március 16-tól átmenetileg felfüggesztjük.
A fogorvosi alapellátás keretében csak sürgősségi ellátás nyújtható.
A rendelőintézetben csak a szükséges legrövidebb ideig tartózkodjanak!

A sürgősségi esetek ellátása a mentő, háziorvosok, illetve az orvosi ügyelet hatáskörébe tartoznak.
Együttműködésüket kérjük a hazai, a nemzetközi és országos járványügyi helyzetre való tekintettel, saját maguk, a hozzátartozóik és az egészségügyi dolgozók védelmének érdekében.

Dolgozzunk együtt a járvány megfékezése érdekében!

Tiszakécske Önkormányzata és a Rendelőintézet Vezetősége 2020. március 17-től visszavonásig az alábbi intézkedéseket léptette életbe:

A rendelőintézetbe való bejutás rendje változik: minden belépő szigorú ellenőrzési folyamaton megy át, mely megszűri jogosultságát és esetleges fertőző betegségeit.
A járóbeteg szakrendelések rendelőintézetünkben 2020. március 17-től korlátozásra kerülnek, a szakrendelések átmenetileg szünetelnek, de rendelési időben telefonon elérhetőek.
A háziorvosi rendeléseket lehetőség szerint telefonon keresse fel, teendőit illetően kérjen tanácsot, a személyes megjelenést lehetőség szerint kerülje.
A vérvételi helyen csak sürgős vizsgálatok elvégzésére van lehetőség, melyet egyeztessen háziorvosával. A gyermekvérvétel szintén csak sürgős esetben működik.

Kérjük fentiekben foglaltak betartását! FOGJUNK ÖSSZE A KORONAVÍRUS ELLEN !

Dr. Hegedűs Lívia a rendelőintézet szakmai vezetője


7. Tiszakécskei Falugazdász iroda – alkalmi ügyfélfogadási rend:


A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vezetősége felelős munkáltatóként az elmúlt időszakban bevezetett kormányzati intézkedésekre tekintettel 2020. március 16. és április 3. között alkalmi ügyfélfogadási rendet vezet be.
Ennek megfelelően a tiszakécskei falugazdász iroda ügyfélfogadási ideje az alábbiak szerint alakul:
hétfő:7.30 – 12.00,
kedd: 7.30-16.30,
szerda: 7.30-16.30,
csütörtök: 12.30-16.30,
péntek: 7.30-12.00

A meghozott intézkedések 2020. március 16-tól 2020. március 31-ig érvényesek. A város vezetése folyamatosan tájékozódik az országos rendeletekkel és fejleményekkel kapcsolatban, melyek alapján további döntéseket hozhat meg.

Megkérünk arra mindenkit, hogy az emberek csak munkába járjanak, ne utazzanak lehetőség szerint tömegközlekedéssel, nagyobb családi rendezvényeiket halasszák el. Ne tartozzunk azon országok közé, ahol a vírus az emberek felelőtlensége miatt nagyon gyorsan terjed és sok áldozatot szed! Az emberi élet védelme a legfontosabb! Ez közös felelősségünk! Vigyázzunk szeretteinkre, különösen figyeljünk a környezetünkben élő idős emberekre, akik a járvány miatt a legnagyobb veszélynek vannak kitéve!


Kovács Ernő, Bács-Kiskun megye kormánymegbízottja felhívta a figyelmet a hivatali ügyek intézésének jelenleg megfelelő módjára is:
A lakosságot arra kérjük, hogy elsősorban időpont foglalással keressük fel a kormányablakokat és csak a legindokoltabb esetben tegyék ezt személyesen. Azt szeretnénk, hogy ne legyen zsúfoltság a kormányablakokban sem, sorszámot ne az ügyfelek húzzanak, hanem az ügyfél irányító kolléga, a várakozók megfelelő távolságban helyezkedjenek el egymástól.

Kérek mindenkit, hogy egymásra nagyon vigyázzunk, kerüljük a közösségi rendezvényeket, nagyobb családi ünnepeket, összejöveteleket halasszuk későbbre! Nagyon figyeljünk idősebb hozzátartozóinkra, szomszédainkra is, segítsünk nekik, hogy minél kevesebbszer kelljen elhagyni otthonukat! Minden intézkedés az emberi élet védelmét, a lakosság érdekeit szolgálja! Legyünk fegyelmezettek, hogy minél kevesebb áldozattal átvészelhessük ezt a világjárványt!

Személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással, de inkább interneten intézzék az ügyeket!
A kormányablakokban és okmányirodákban is korlátozásokat vezet be a koronavírus-fertőzés terjedésének mérséklése érdekében a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal.
Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.


Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok, okmányirodák ügyfeleit, hogy lehetőség szerint időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat. A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, akik időpontfoglalás nélkül érkeznek. Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható.

A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyféltereken kívül, egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek.

Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni a kormányablakokban, okmányirodákban, illetve a postán vagy a kézbesítőtől, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.

A kormányhivatalok az operatív törzs intézkedéseivel, javaslataival összhangban látják el feladataikat. Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.

Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges). Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat.

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük.